Pētījumā «Latvijā studējošo saliedētības veicināšana un ārzemju studentu diskriminēšanas mazināšana», kā viens no trim negatīvajiem aspektiem studijām Latvijā tiek minēta diskriminācija, tāpēc diskusijas/kontaktbiržas galvenais mērķis ir saprast katras iesaistītās puses viedokli par esošo situāciju augstskolās un koledžās darbam ar Trešo valstu valstspiederīgajiem, kā arī izstrādāt ieteikumus augstākās izglītības iestādēm par darbu ar studentiem - Trešo valstu valstspiederīgajiem.
Projekta vadītājs Alvis Šķenders skaidro, ka diskusija/kontaktbirža ļaus apzināt studentu motivāciju mācīties Latvijas augstskolās, grūtības saistībā ar studijām, ar sadzīvi, ar vīzu un citu dokumentu kārtošanu, ar darba iegūšanu, latviešu valodas apgūšanu un citiem faktoriem. Savukārt pedagoģiskajam un administratīvajam personālam būs iespēja uzklausīt Trešo valstu studentu ikdienas grūtības un izvērtēt iespējas nodrošināt regulāru atbalstu definēto situāciju risināšanā. Pārzinot sistēmas trūkumus, varēs noteikt visu pušu tiesības un atbildības – studenti zinās, kad var saņemt (piemēram, krīzes situācijas) un kādos jautājumos (piemēram, latviešu valodas apgūšanas iespējas, kopmītnes un īres dzīvokļi u.c.) var tikt nodrošināts atbalsts no augstskolu puses, savukārt, augstskolu pārstāvji būs informēti par situācijām, kādas ikdienā nākas risināt Trešo valstu studentiem, organizējot savu izglītošanos Latvijā.
Pieteikšanās un informācija par dalību seminārā: Uģis Citskovskis, e-pasts: ugis.citskovskis@rtu.lv
Kontakti masu medijiem: Rasa Saliņa, tālr. 22026355, e-pasts: rasa.salina@gmail.com
Projektu (līdz)finansē Eiropas Savienība. Projekta „Starpinstitucionālās un starpprofesionālās sadarbības pilnveidošana darbam ar trešo valstu pilsoņiem” īstenošana tiek līdzfinansēta 75% no Eiropas Trešo valstu valstspiederīgo integrācijas fonda un 25% no valsts budžeta līdzekļiem. Šī publikācija ir veidota ar Eiropas Trešo valstu valstspiederīgo integrācijas fonda atbalstu. Par publikācijas saturu atbild biedrība "Patvērums "Drošā māja"". Granta līguma Nr. IF/2013/3/4